Description
Książka zawiera zagadnienia niezbędne do właściwej realizacji procesów związanych z tworzeniem koncepcji wymagań funkcjonalno-użytkowych, projektowaniem, budową, wdrażaniem i wykorzystywaniem w szkoleniu symulatorów pojazdów samochodowych. Omówione zostały możliwości komputerowych systemów symulacyjnych w zakresie ich wykorzystania w procesie szkolenia, wymagania dla symulatorów samochodowych określone w przepisach polskich i europejskich, wpływ choroby symulatorowej, parametry techniczne wpływające na jakość oraz metody oceny własności eksploatacyjnych symulatorów. Przedstawiono wyniki przeprowadzonych po raz pierwszy na świecie badań w zakresie nowatorskiego zastosowania kolimacyjnych układów projekcji w symulatorach pojazdów samochodowych oraz badań sondażowych w zakresie projekcji wymagań funkcjonalno-użytkowych dla symulatorów samochodowych w kontekście ich wykorzystania w procesie szkolenia.Jest to lektura obowiązkowa dla odbiorców symulacyjnych systemów szkoleniowych – pracowników instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne państwa oraz twórców symulatorów samochodowych dedykujących swoje produkty podmiotom tego typu. Spis treści:WstępRozdział 1. Koncepcje systemów symulacyjnych do zastosowania przez wybrane podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo wewnętrzne i ratownicze w procesie szkolenia1.1. Szkolenie podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne w Polsce z wykorzystaniem symulatorów1.2. Koncepcja budowy wirtualnego systemu szkoleniowego dla podmiotu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo wewnętrzne1.3. Koncepcja budowy wirtualnego systemu szkoleniowego w obszarze ratownictwa górniczego1.4. Wymagania dla symulatorów pojazdów samochodowych określone w przepisach resortowych1.5. Wymagania techniczno-organizacyjne i zakres funkcjonalności dla symulatorów samochodów1.6. Normy Europejskie dla symulatorów pojazdów samochodowych1.7. Wybrane symulatory pojazdów samochodowych wykorzystywane w Polsce i na świecieRozdział 2. Wpływ choroby symulatorowej na możliwości szkolenia funkcjonariuszy z wykorzystaniem symulatorów2.1. Objawy, przebieg i czas trwania choroby symulatorowej2.1.1. Aspekty rozwijania się choroby lokomocyjnej2.1.2. Przyczyny powstawania choroby symulatorowej2.1.3. Choroba symulatorowa i jej związek z parametrami symulatora2.1.4. Metody oceny podatności kandydatów na kierowców samochodów uprzywilejowanych do choroby symulatorowejRozdział 3. Identyfikacja parametrów technicznych wpływających na jakość Symulatora pojazdu samochodowego3.1. Platforma ruchoma3.2. Układ projekcji3.3. Parametry obrazu3.4. Kabina z układem sterowania3.5. Prezentacja środowiska wirtualnego3.6. Parametry oraz charakterystyki modeli symulowanych pojazdów uprzywilejowanych w systemie symulacyjnym3.7. Silniki symulacji3.8. Budowa podsystemów monitorowania parametrów psychofizjologicznych3.9. Klasy symulatorów samochodowych3.10. Metody oceny własności eksploatacyjnych symulatorówRozdział 4. Zaprojektowanie, budowa i testowanie symulatora samochodowego dla podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne4.1. Budowa symulatora kierowania pojazdami samochodowymi dla podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne4.1.1. Konfiguracja ogólna symulatora4.2. Opracowanie projektu programu prób funkcjonalnych symulatora pojazdów samochodowych4.3. Opracowanie programów, scenariuszy doboru i szkolenia oraz ich implementacja w symulatorzeZakończenieBibliografiaSpis rysunków, tabel i wykresów
Samochody i motocykle
zagrał silnego w filmie wojna polsko-ruska, sprawozdanie z zamówień publicznych, strefa aktywności gospodarczej, interpretacja paragrafu 4270, wyjazd chorwacja
yyyyy